Tuesday, March 1, 2011

ই-জোনাকী-যুগ (এটা নতুন অসমীয়া আন্দোলন)

অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যত 'জোনাকী' যুগৰ অৱদানৰ কথা অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যৰ খবৰ ৰখা সকলোৱে জানে৷ অসমীয়া ভাষাক আন্ধাৰৰ ক'লা ডাৱৰেৰে আৱৰি ৰখা এটা সময়ত এচাম কলেজীয়া ছাত্ৰই গঢ়ি তুলিছিল এটা বৈপ্লৱীক আন্দোলন৷ এই আন্দোলন আজিৰ দৰে ভয় লগা উগ্ৰ জাতীয়তাবাদী আন্দোলনৰ দৰে নাছিল৷ ইয়াৰ উদ্দেশ্য আছিল জোনাকৰ পোহৰেৰে অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যক উজ্জ্বলাই তোলা৷ যি সময়ত সমগ্ৰ দেশ পৰাধীন ভাৰতক স্বাধীন কৰাৰ আন্দোলনত জড়িত আছিল সেই সময়্তে সেই কলেজীয়া ছাত্ৰসকলে ৰাজনীতিলৈ পিঠি দি মাতৃভাষাৰ সেৱাই জীৱনৰ প্ৰধান উদ্দেশ্য বুলি ভাবিছিল৷ এজাক মাতৃভাষাপ্ৰেমী যুৱকৰ এই প্ৰচেষ্টাক সেই সময়ত বহু ব্যক্তিয়ে হাঁহিছিল৷ পালতৰা নাওত উঠি মহাসাগৰ পাৰ হোৱাৰ অলিক সপোন বুলি উপলুঙা কৰিছিল৷ কিন্তু সেই বিপ্লৱী ৰনুৱাসকল হাৰি যোৱা নাছিল৷ পুৰণি ইতিহাসক সাৰোগত কৰি পশ্চিমীয়া সাহিত্যৰ ন-ন আঙ্গিকৰ পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা কৰি অসমীয়া সাহিত্য সৃষ্টিৰ বাবে ৰাতিক দিন কৰি কষ্ট কৰিছিল৷ শেষত তেওঁলোকৰ সফলতাই অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যৰ আত্মপ্ৰতিষ্ঠাত বলিষ্ঠ ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিছিল৷ আজি অসমীয়া সাহিত্যই বিশ্বদৰবাৰত আপোন গৰিমাৰে থিয় হৈ থকাৰ তাৰ গুৰিত আছিল 'জোনাকী' আৰু এচাম (প্ৰৱাসী) কলেজীয়া যুৱকৰ ত্যাগ, কষ্ট আৰু ঐকান্তিক নিষ্ঠা৷


সময় সলনি হ'ল৷ জোনাকীয়ে প্ৰতিষ্ঠা কৰি যোৱা পথেৰে অসমীয়া সাহিত্যই আত্মপ্ৰতিষ্ঠা লাভ কৰিলে৷ জোনাকীৰ আদৰ্শকে সাৰোগত কৰি আজি অসমত অনেক আলোচনী, সংবাদ-পত্ৰ, গ্ৰন্থ প্ৰকাশ হোৱাৰ লগতে অনেক লিখক-সাহিত্যিকৰ সৃষ্টি হ'ল৷ আজি অসমীয়া সাহিত্য কোনো নতুন যুগৰ সৃষ্টি কৰিব পৰা নাই সঁচা, কিন্তু অসমীয়া সাহিত্যত ন-ন পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা কৰা বহুতো প্ৰতিভাৱান সাহিত্যিকৰ জন্ম হৈছে৷ অনাগত দিনত অসমীয়া সাহিত্যলৈ আহিব খোজা সাহিত্যৰ নতুন আঙ্গিকেই হয়তো এটা নতুন যুগৰ সৃষ্টি কৰিব৷

আজি বিজ্ঞান আৰু প্ৰযিক্তিবিদ্যাই এতিয়া বহুতো কথাকে নতুন ধৰণেৰে ভাবিবলৈ বাধ্য কৰিছে৷ সাহিত্য সৃষ্টিৰ লগত কাগজ-কলমৰ যি সম্পৰ্ক তাক কোনো লেখক-সাহিত্যিকেই উপেক্ষা কৰিব নোৱাৰে৷ কাগজ-কলমৰ অৱিহনে সাহিত্য সৃষ্টি যেন স্থিবিৰ হৈ পৰিব৷ উকা শুদ্ধ বগা এখিলা কাগজত ক'লা চিঁয়াহীৰ এটা এটা শব্দৰ সন্মিলিত অনুভৱবোৰেৰে গঢ়ি তোলা এজন লিখকৰ সাহিত্যই যেতিয়া প্ৰাণ পায় উঠে, তেতিয়া লিখকজনৰ সমগ্ৰ চেতনাত যি এক সুখৰ আলোড়ন উঠে তাক ভাষাৰে ব্যক্ত কৰিব নোৱাৰি৷ কিন্তু আজি কাগজ-কলমৰ যুগ যেন কম্পিউটাৰলৈ পৰিৱৰ্তন হৈছে৷ প্ৰকাশকসমূহৰ ভূমিকা যেন ইণ্টাৰনেটে গ্ৰহণ কৰিছে৷ এয়া সময়ৰ পৰিৱৰ্তন৷ এই নতুনত্ব কাগজ-কলমৰ ব্যৱহাৰক প্ৰত্যাহ্বান জনাবলৈ নহয়৷ মানুহৰ সৃষ্টি ক্ষমতাক অধিক দ্ৰুত আৰু উন্নত কৰাৰ এক প্ৰচেষ্টা মাত্ৰ৷ অসমীয়া সাহিত্যই এই নতুনত্বৰ দিশত ধাৱমান হোৱা বেছি দিন হোৱা নাই৷ সেয়ে পৰ্যাপ্ত সাহিত্য এতিয়াও ইণ্টাৰনেটৰ জড়িয়তে প্ৰকাশিত হোৱা নাই৷ তাৰ তুলনাত কম্পিউটাৰ আৰু ইণ্টাৰনেটৰ পৃথিৱীখন যেন অধিক আগবাঢ়ি গৈছে৷ কিন্তু কম্পিউটাৰ বিপ্লৱৰ এই নতুনত্বক আমি গ্ৰহণ কৰিব নোৱাৰিলে আমি নিজেই কম্পিউটাৰ-ইণ্টাৰনেটৰ এটা বৃহত অংশৰ পৰা আঁতৰি থাকিব লাগিব৷ সেয়ে এতিয়া আমাৰ প্ৰয়োজন হৈছে কাগজ-কলমৰ লগে লগে ইণ্টাৰনেটৰ মাধ্যমেৰেও আমাৰ ভাষা-সাহিত্যক প্ৰকাশ কৰা৷


অসমীয়া সাহিত্যলৈ চালে দেখা যায় যে, সকলো নতুনত্বৰ গুৰিতে আছে মাতৃভাষাৰ প্ৰতি থকা এচাম আধুনিক মনৰ যুৱকৰ গভীৰ দায়িত্ব আৰু নিষ্ঠা৷ সেয়ে ইণ্টাৰনেটত অসমীয়া ভাষা প্ৰচাৰৰ ক্ষেত্ৰতো জন্ম হৈছে এটা নতুন আন্দোলন৷ এই আন্দোলনৰ নাম হৈছে "ই-জোনাকী-যুগ"৷ আকৌ সেই জোনাকী যুগৰ যেন আৰম্ভণি৷ এটা নতুন যুগৰ আৰম্ভণি৷ এই আন্দোলনৰো গুৰি ধৰিছে বিভিন্ন প্ৰান্তত থকা এচাম মাতৃভাষাপ্ৰেমী অসমীয়াই৷ আমি আশাবাদি৷ অনাগত দিনত 'ই-জোনাকী-যুগে' অসমীয়া সাহিত্যক ইণ্টাৰনেটৰ মাধ্যমেৰে গোটেই বিশ্বত প্ৰচাৰিত কৰিব৷ নতুন নতুন ব্ল'গৰ সৃষ্টিৰে অসমীয়া ভাষা-সাহিত্যক ন-ন পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা কৰিব৷

No comments:

Post a Comment