Monday, February 28, 2011

আনন্দৰাম বৰুৱা বঁটা আৰু কম্পিউটাৰ শিক্ষা

আমাৰ অসম কাকতৰ সম্পাদকীয় পৃষ্ঠাত প্ৰকাশিত

যোৱা বহুবছৰৰ পৰা অসম চৰকাৰে হাইস্কুল শিক্ষান্ত পৰীক্ষাত স্থান দখল কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত আনন্দৰাম বৰুৱা বঁটাৰ নামত কম্পিউটাৰ বিতৰণ কৰি আহিছে ৷ চৰকাৰে হয়টো ইয়াৰ জড়িয়তেই অসমত কম্পিউটাৰ বিপ্লৱৰ সুচনা কৰিছোঁ বুলি সাধাৰণ ৰাইজক প্ৰতিয়ন নিয়াবলৈ চেষ্টা কৰিছে ৷ কিন্তু দিনটোৰ অধিক সময়েই বিজুলী যোগানৰ স্থিৰতা নথকা বহুটো গাঁৱৰ বাবে আৰু আৰ্থিক দৰিদ্ৰতাৰ লগত প্ৰতিদিন যুঁজ চলাই যাব লগা একোখন ঘৰৰ বাবে এনে একোটা কম্পিউটাৰ প্ৰয়োজন কিমান তাক নকলেও হ’ব ৷ আমাৰ অসমত এনে বহুটো স্থান দখল কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰী আছে যাক মেট্ৰিক পাছ কৰাৰ পিছত পঢ়োৱাবলৈ মাক-দেউতাকে চিন্তা কৰিব লগা হয় ৷ ইয়াৰ ফলত বহুটো পৰিয়ালে লাভ কৰা কম্পিউটাৰটো ষোল্ল-সোতৰ হাজাৰ টকাতে কাৰোবাক বিক্ৰী কৰি দিবলৈ বাধ্য হৈছে ৷ আনহাতে কোনো ধনী ঘৰৰ ল’ৰা-ছোৱালীৰ বাবে কম্পিউটাৰটো হৈ পৰিছে বিলাসিতাৰ বস্তু ৷ কম্পিউটাৰত খেল খেলা, ভিচিডি প্লেয়াৰ লগাই চিনেমা চোৱা, গান শুনা আদি কামতেই ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰিছে ৷ আকৌ দেখা গৈছে কম্পিউটাৰ লাভ কৰা বহুটো গাঁৱত বিজুলী যোগানৰ ব্যৱস্থাই নাই ৷ গতিকে ৰাইজৰ কোটি কোটি টকা খৰছ কৰি বিতৰণ কৰা এনে কম্পিউটাৰসমূহৰ সঠিক ব্যৱহাৰ হৈছেনে নাই, বা কম্পিউটাৰ লাভ কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ গাঁৱসমূহত বিজুলী যোগান আছেনে নাই সেই কথা চৰকাৰে অনুসন্ধান নকৰি প্ৰতিবছৰে এনে আঁচনিসমূহ ৰূপায়ন কৰি থকাৰ ফলত ৰাইজৰ টকাৰ অপচয় হৈছে বুলিহে ভাবিব পাৰি ৷ বৰ্তমান সময়ত দেখা গৈছে কিছুমান ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে একোটা কম্পিউটাৰতকৈ উন্নত শিক্ষাৰ বাবে আৰ্থিক অনুদানৰহে বেছি প্ৰয়োজন হৈছে ৷ যাৰ এসাঁজ ভালকৈ খাবলৈ নাই, থাকিবলৈ এটা ভাল ঘৰ নাই, পঢ়িবলৈ এখন ভাল ডেস্ক-বেঞ্চ নাই, প্ৰতিবছৰৰ নামভৰ্তি মাচুল, পৰীক্ষাৰ মাচুল দিবলৈ আনৰ পৰা ধাৰ কৰিব লগা অৱস্থা  সেইসকল প্ৰতিভাৱান ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে লাভ কৰা কম্পিউটাৰটো চৰকাৰে আঁচনি গ্ৰহণৰ নামত ৰাইজক কৰা প্ৰতাৰণাৰ এটা নমুনা বুলিহে ভাবিব পাৰি ৷ আজি চৰকাৰে বিভিন্ন আঁচনি গ্ৰহণ কৰাৰ পিছটো অসমৰ লাখ লাখ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে অৰ্থৰ অভাৱত উন্নত শিক্ষা লাভৰ পৰা বঞ্চিত হ’ব লগা হৈছে বা আধাতে শিক্ষা সমাপ্ত কৰি সৰু-বৰ কামত সোমাব লগা হৈছে ৷ অথচ চৰকাৰে কম্পিউটাৰ বিতৰণ, মধাহ্ন ভোজন আদিৰ জড়িয়তেই অসমৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ আমূল পৰিৱৰ্তন কৰিছোঁ বুলি কোটি কোটি টকা ব্যয় কৰিছে ৷ অসুখৰ মূল উত্সটো চিনাক্ত কৰি তাক চিকিত্সা নকৰাকৈ বাহিৰত বেণ্ডেজ লগাই থৈ অসুখটো বাঢ়ি যাবলৈ দিয়াৰ দৰে চৰকাৰেও অসমৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ মূল কেৰুণসমূহ চিনাক্ত নকৰি শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত কিছুমান অপ্ৰয়োজনীয় আঁচনি গ্ৰহণ কৰি অসমক বহু পিছলৈ নি আছে ৷ যাৰ ফলত আৰ্থিকভাৱে সৱল এচাম ছাত্ৰ-ছাত্ৰী বাহিৰলৈ ওলাই যাবলৈ বাধ্য হৈছে আৰু আৰ্থিকভাৱে দূৰ্বল ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে নিজৰ প্ৰতিভাক সীমিত পৰিৱেশৰ মাজতে আৱদ্ধ ৰাখিব লগা হৈছে আৰু চিৰ দিনৰ বাবে সেই প্ৰতিভা স্তব্ধ হৈ পৰিছে ৷

এটা কথা মন কৰিব লগীয়া যে, চৰকাৰে মেট্ৰিক পৰীক্ষাত ভাল ফলাফল দেখুওৱা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত কম্পিউটাৰ বিতৰণ কৰি বাঃ বাঃ লৈছে যদিও ইয়াৰ সমান্তৰালভাৱে বৃদ্ধি হৈ অহা শিক্ষিত নিবনুৱাসকলৰ বাবে কোনো আঁচনি আজিলৈকে গ্ৰহণ কৰা নাই ৷ বাস্তৱ ক্ষেত্ৰত দেখা যায় যে, মেট্ৰিক পৰীক্ষাত ভাল ফলাফল দেখুৱাব নোৱাৰা একোজন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়েও পিছত কম্পিউটাৰ লাভ কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলতকৈ অধিক ভাল ফলাফল দেখুৱাবলৈ সক্ষম হৈছে ৷ এনে ক্ষেত্ৰত মেট্ৰিক পৰীক্ষাত ভাল ফলাফল দেখুওৱা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলতকৈ স্নাতক পৰ্যায়ত কলা বা বিজ্ঞান শাখাত ভাল ফলাফল দেখুওৱা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত একোটা কম্পিউটাৰ প্ৰদান কৰাটোহে  অধিক বাস্তৱ পদক্ষেপ বুলি ভাবিব পাৰি ৷ এনে একোটা কম্পিউটাৰ জড়িয়তে একোজন শিক্ষিত নিবনুৱাই চাকৰি নোপোৱা পৰ্যন্ত ডিটিপি, গ্ৰাফিক্স ডিজাইন আদি সৰু-বৰ কাম কৰিও নিজৰ দৈনিক প্ৰয়োজনীয়খিনি পূৰণ কৰিব পাৰিব৷

এই খিনিতে এটা প্ৰশ্ন হয়, মেট্ৰীক পাছ কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত কম্পিউটাৰ বিতৰণ কৰাৰ লগে লগে আমাৰ স্কুল-কলেজসমূহত সঠিক ৰূপত কম্পিউটাৰ শিক্ষা আৰম্ভ হৈছে নে? আজিও অসমত আধুনিক তথ্য-প্ৰযুক্তিৰ সহায়েৰে শিক্ষা দিয়াৰ ব্যৱস্থা সহজলভ্য হৈ উঠা নাই৷ আনকি বিশ্ববিদ্যালয় পৰ্যায়টো কলা শাখাৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ বাবে পৰ্যাপ্ত পৰিমাণে ব্যৱহাৰ কৰিব পৰাকৈ কম্পিউটাৰ আৰু ইণ্টাৰনেট সেৱাৰ ব্যৱস্থা নাই৷ গুৱাহাটীৰ দৰে মহানগৰতে পৰ্যাপ্ত ছাইবাৰকেফে (Cybercafé) নাই বা থকাসমূহটো ইণ্টাৰনেট সেৱা সুবিধাজনক আৰু সহজলভ্য নহয়৷ অসমত আজিলৈকে কোনো উন্নত ছফ্‌টৱেৰ কোম্পানী গঢ়ি উঠা দেখা নগ’ল৷ আজিও চৰকাৰী বিদ্যালয়সমূহত অন্যান্য শিক্ষাৰ লগতে কম্পিউটাৰ শিক্ষা বাধ্যতামূলক হোৱা দেখা নগ’ল৷ যাৰ অভাৱত অসমৰ বৃহত সংখ্যক ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে কম্পিউটাৰ বিপ্লৱৰ ন-ন উদ্ভাৱনী শক্তিয়ে ছানি ধৰা নতুন পৃথিৱীখনৰ কথা গম নোপোৱাকৈয়ে বাস্তৱৰ এখন জটিল সমাজত ভৰি দি দিকবিদিক হেৰুৱাব লগা হৈছে আনহাতে বৰ্তমান কম বয়সীয়া ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ মাজত বিতৰণ কৰা লেপট’পসমূহৰো সঠিক ব্যৱহাৰ হ’ব বুলি আশা কৰিব নোৱাৰি৷ বিশেষকৈ ছাত্ৰসকলে সস্তীয়া চিনেমা চোৱা, কম্পিউটাৰ খেল খেলা আদিতে লেপট’পসমূহ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে বুলিও কোনো কোনোৱে সন্দেহ প্ৰ্ৰকাশ কৰিছে৷ এই ক্ষেত্ৰত অভিভাৱকসকল সজাগ হোৱা অতি প্ৰয়োজন৷

No comments:

Post a Comment